Radlery jsou in, nejoblíbenější značkou piva je Birell, zjistil průzkum
Zdroj: idnes.cz 29.07.2022 (13:51) ekonomika
Téměř čtyři pětiny respondentů pijí občas pivo, ale frekvence konzumace se od jara 2020 o něco snížila, zjistil průzkum společnosti Nielsen Admosphere. Vyplývá z něj také, že mírně poklesl podíl lidí, kteří si pivo dopřávají každý den. Čemu se ale daří naopak čím dále více, jsou radlery, které ve srovnání s rokem 2020 pije více lidí, a to hlavně žen. Nejoblíbenější značkou piva se navíc poprvé stal Birell, tedy značka nealkoholických piv. celý článek
Přes klimatickou nouzi banky dál financují fosilní projekty, zjistil průzkum
Zdroj: idnes.cz 15.05.2024 (00:00) ekonomika
Od uzavření Pařížské dohody poskytly banky „fosilním hráčům“ v přepočtu téměř 161 bilionů korun. Soukromé zájmy v oblasti uhlí, ropy a zemního plynu nadále převažují nad výzvami, které se týkají globálního oteplování, zjistil průzkum.
Radlery vytlačují nealko pivo. Pro výrobce jsou požehnáním, mají na nich vysokou marži
Zdroj: lidovky.cz 07.06.2021 (05:00) ekonomika
Historicky největší prodejní skok udělaly v loňském roce pivní mixy, tedy směsi limonád s pivem, zejména s tím nealkoholickým. Loni tato kategorie, z Německa či Rakouska známá jako radler a u nás třeba beermix či míchaný nápoj z piva, poprvé produkcí dokonce převýšila desítky let etablované klasické nealko pivo.
QR kódy jsou stále oblíbenější, v inovacích jsou Češi stydliví, zjistil průzkum
Zdroj: idnes.cz 01.06.2023 (15:28) ekonomika
Novinkou, která si mezi Čechy rychle získává popularitu, je placení pomocí QR kódů. Podle průzkumu EY Consumer Banking Survey ho využívá již 47 procent oslovených, dalších 15 procent by ho rádo vyzkoušelo. Průzkum rovněž odhalil, jak moc se liší Češi od Slováků například stran investování, komunikace s bankami nebo spoření.
Generace Z chodí méně do hospod, a více do galerií, vyplývá z průzkumu
Zdroj: idnes.cz 09.04.2024 (20:00) ekonomika
Mezi nejoblíbenější volnočasové aktivity generace Z, tedy mladých ve věku 18–29 let, patří zábavní a umělecké zážitky, jako například návštěvy galerií, kin či hudebních představení. Zatímco dříve v Česku panovala hospodská kultura, mladí dnes na svůj volný čas pohlížejí trochu jinak, zjistil průzkum společnosti Slevomat.
Centra měst se hodí pro práci i zábavu. K bydlení nelákají, zjistil průzkum
Zdroj: idnes.cz 21.04.2024 (17:00) ekonomika
Centra velkých měst bývala vždy především symbolem lukrativních pracovních možností. S rychlým rozvojem práce na dálku se však začínají proměňovat. Lidé v nich stále častěji hledají gastronomické zážitky, zábavu či kulturní vyžití. Jako místo k bydlení či místo pro založení rodiny už ale městská jádra nedominují, zjistil průzkum.
Pivovar přišel s chytrým výčepem. Čipy mu teď hlásí, kde uniká energie
Zdroj: idnes.cz 09.06.2024 (09:00) ekonomika
Jak zlevnit provoz hospody, co se týče energií nebo spotřeby vody beze změn v kvalitě piva? Největší pivovar v Česku zná odpověď. Po roce a půl měření energetické náročnosti jednotlivých kroků při čepování piva zjistil, že většina spotřeby připadá na chlazení piva. Nechal si proto vyrobit prototyp nového chladiče. Ten by měl energetické nároky snížit o zhruba třetinu.
Češi se v investicích zlepšují. Předčí dokonce okolní země, zjistil průzkum
Zdroj: idnes.cz 29.01.2024 (11:53) ekonomika
Investiční znalosti lidí v Česku se meziročně výrazně zvýšily. Nejlépe si nyní vedou lidé ve věku 45 až 53 let, nejhůře naopak mladí do 35 let, ti ale zároveň starší ročníky rychle dohánějí. Ve srovnání s našimi sousedy, Slováky a Poláky, jsou na tom lidé v Česku nejlépe. Ženy jsou na tom stále o něco hůř než muži, ale rozdíl stahují, zjistil Index investiční gramotnosti společnosti Portu.
V home office vedou Kanaďané, z Evropanů pak Britové, zjistil průzkum
Zdroj: idnes.cz 23.07.2023 (00:00) ekonomika
Britové pracují z domova v průměru 1,5 dne v týdnu, to je téměř o půl dne více, než je mezinárodní průměr. Češi pak v průměru 0,7 dne v týdnu. Práce z domova má tendenci být běžnější v anglicky mluvících zemích. Američtí pracovníci jsou doma 1,4 dne v týdnu, Kanaďané pak 1,7 dne, což je nejvíce na světě, odhalil průzkum.
Zahraniční pracovníky nejvíc láká Austrálie, z měst vede Londýn, říká průzkum
Zdroj: idnes.cz 25.04.2024 (19:00) ekonomika
Nejoblíbenější zemí pro zahraniční pracovníky je Austrálie, za ní se umístily Spojené státy a Kanada. Z neanglicky mluvících zemí je pak nejoblíbenější Německo, jemuž v celkovém žebříčku patří páté místo. Vyplývá to ze studie mezinárodního trhu práce.
Inflace děsí Brity. Staří se bojí cen energií, mladí nešetří, zjistil průzkum
Zdroj: idnes.cz 08.01.2022 (18:00) ekonomika
Míra inflace dosáhla ve Spojeném království v listopadu 2020 hodnoty 5,1 procenta. Tamní obyvatelé se nyní obávají, že číslo bude v následujícím období ještě stoupat. Alespoň k takovým závěrům došel průzkum, který realizovala společnost Aegon. Ukázal také, že věkovou skupinou, kterou inflace trápí nejvíc, jsou starší lidé.
Inflace děsí Brity. Staří se bojí cen energií, mladí zase málo šetří, zjistil průzkum
Rizikových půjček ubylo. I tak mnozí splácejí dluhy úvěrem, zjistil průzkum
Finanční situace Čechů se zlepšuje. Rozdíly ale zůstávají, říká průzkum
Průzkum: Pětině Čechů na konci měsíce chybí peníze
Spotřeba čepovaného piva meziročně klesla. Očekávaný růst se zatím nevyplnil
Všem už firmy nepřidají. Kdo chce vyšší mzdu, musí si sám říct, zjistil průzkum
Pětina Čechů si nemůže dovolit investice do úspor energie, zjistil průzkum
Spotřeba piva v Česku dál klesá. Prodeje táhnou nealkoholické varianty
Výroba piva klesne o dva miliony hektolitrů, odhaduje svaz
Raději naše než cizí. Lidé považují Česko za vinařskou zemi, zjistil průzkum
Průzkum: Přežijeme zdražování? Bude to těžké, ale zvládneme to, říkají Češi
Němečtí pekaři zachránili svůj pivovar. Z neprodaného piva pečou chléb
Firmy umělou inteligenci chtějí. Pomůže jim s efektivitou, zjistil průzkum
Baby boomers nechají své dědice na bohatství čekat, zjistil průzkum
Růst cen piva překonával inflaci. Ceny sladu či ječmene přitom klesaly
Trvale uzavřených hospod bude méně, než se čekalo, zjistil průzkum pivovaru
Výroba piva loni klesla o 6,9 %, lidé ho vypili nejméně od 60. let
Čeští dolaroví milionáři bohatnou, sílí jejich zájem o akcie, zjistil průzkum
Firmy s ženami ve vedoucích pozicích mají lepší výsledky, zjistil průzkum
V inovacích Evropa zaostává. Mezi top firmami dominuje Asie, zjistil průzkum
Mnoho Čechů má pojištění za zbytečné nebo drahé, tvrdí průzkum
Pivovary začaly vylévat pivo. Rozdat ho nechtějí, musely by platit DPH
Privátní značky jsou o 23 procent levnější, lidé často nevědí, že je kupují
Prodej piva se vrátil na úroveň před pandemií. Zdražení se zatím odkládá
Češi se dovolené nevzdají. Plánují přivýdělek nebo půjčku, zjistil průzkum
Nosíme toho moc, stěžují si japonští školáci. Na vině jsou tradiční aktovky
Oui. Největšími workoholiky jsou francouzští manažeři, odhalil průzkum
Amazon je nejhodnotnější značkou světa, ukázal průzkum. Roste hodnota čínských firem
Loni se vypilo opět méně piva v hospodách. Výroba byla rekordní
Češi jsou na začátku topné sezony klidnější než loni, tvrdí průzkum
Výroba zboží se navrací stále blíže místům spotřeby, zjistil průzkum
Heinekenu klesl provozní zisk. Na vině jsou prodeje piva ve Vietnamu
Balené pivo po Budvaru zdražuje i Staropramen. V zimě otestuje prodej teplého piva
Nechceme jít proti globálním hráčům. Iniciativa bojuje za řemeslná piva