Tvorba grafů v Jupyter Notebooku s využitím knihovny Matplotlib (dokončení)
Zdroj: root.cz 28.04.2020 (00:00) it, počítače
[31 minut čtení] Ve třetí části miniseriálu o projektu Jupyter Notebook dokončíme téma vykreslování grafů s využitím knihoven Numpy a Matplotlib. Ukážeme si další typy grafů, některé triky a dokonce i způsob tvorby animací. 1. Popisky os grafu celý článek
Tvorba grafů v Jupyter Notebooku s využitím knihovny Matplotlib
Zdroj: root.cz 23.04.2020 (00:00) it-pocitace
[27 minut čtení] Jupyter Notebook, s nímž jsme se ve stručnosti seznámili v úterním článku, lze použít pro mnoho činností. Využívá se mj. i pro přípravu dat a tvorbu grafů. A právě přípravou grafů se budeme zabývat dnes. 1. Tvorba grafů v Jupyter Notebooku s využitím knihovny Matplotlib
Tvorba grafů v Jupyter Notebooku
Zdroj: root.cz 23.04.2020 (00:00) it-pocitace
[27 minut čtení] Jupyter Notebook, s nímž jsme se ve stručnosti seznámili v úterním článku, lze použít pro mnoho činností. Využívá se mj. i pro přípravu dat a tvorbu grafů. A právě přípravou grafů se budeme zabývat dnes. 1. Tvorba grafů v Jupyter Notebooku
Tvorba grafů v jazyce R s využitím knihovny ggplot2
Zdroj: root.cz 20.10.2020 (00:00) it-pocitace
[26 minut čtení] Dnes si popíšeme základní koncepty, na nichž je postavena knihovna gplot2. Tyto informace budou použitelné nejenom pro uživatele používající přímo jazyk R, ale i pro programátory, kteří ggplot2 volají z dalších jazyků. 1. Tvorba grafů v jazyce R s využitím knihovny ggplot2
Interaktivní ovládací prvky v Jupyter Notebooku
Zdroj: root.cz 27.07.2021 (00:00) it-pocitace
[26 minut čtení] Ukážeme si vkládání interaktivních ovládacích prvků (tlačítek, posuvníků atd.) do diářů vytvářených a prezentovaných v Jupyter Notebooku, Jupyter Labu i v JupyterLite. Tyto prvky umožňují interaktivní modifikaci parametrů výpočtů, grafů atd. 1. Interaktivní ovládací prvky v Jupyter Notebooku
Tvorba grafů v jazyce R s využitím knihovny ggplot2 (II)
Zdroj: root.cz 27.10.2020 (00:00) it-pocitace
[25 minut čtení] Jedenáctá část seriálu o jazyku R je věnována popisu tvorby grafů s využitím knihovny ggplot2 a konceptu „grammar of graphics“. Vysvětlíme si, jak se grafy postupně skládají aplikací vizuálního mapování na vstupní data. 1. Grammar of graphics implementovaná v knihovně ggplot2
PyScript: Python ve webovém prohlížeči (dokončení)
Zdroj: root.cz 27.09.2022 (00:00) it-pocitace
Nejprve dokončíme část věnovanou tvorbě grafů s využitím knihovny Matplotlib, pak si řekneme, jak do stránky vložit plnohodnotný REPL Pythonu a v závěru si ukážeme provázání mezi aktivními prvky webové stránky a skripty v Pythonu.
Tvorba grafů a diagramů s využitím doménově specifického jazyka nástroje Graphviz (dokončení)
Zdroj: root.cz 06.07.2021 (00:00) it-pocitace
[41 minut čtení] Ve třetím článku o nástroji Graphviz si ukážeme další triky, například vykreslení tabulek, hledání cest, zvýraznění automaticky nalezeného podgrafu atd. Taktéž si popíšeme některé užitečné aplikace, které jsou nad Graphviz postaveny, včetně pradávného vektorového editoru xfig. 1. Tvorba grafů a diagramů s využitím doménově specifického jazyka nástroje Graphviz (dokončení)
SymPy: knihovna pro symbolické výpočty zapsané přímo v Pythonu (2. část)
Zdroj: root.cz 26.05.2022 (00:00) it-pocitace
Ukážeme si některé její další vlastnosti, řešení soustavy nerovnic, použití SymPy v Jupyter Notebooku atd. Na závěr si ukážeme tvorbu grafů s využitím knihovny SymPy i export výrazů do LaTeXu.
Tvorba interaktivních grafů pro webové stránky a aplikace s využitím knihovny Bokeh
Zdroj: root.cz 09.06.2022 (00:00) it-pocitace
Už jsme se již setkali s několika nástroji pro tvorbu grafů. Dnes se seznámíme s knihovnou Bokeh, která je určena pro tvorbu grafů v Pythonu, přičemž výsledkem je interaktivní webová stránka s „živým“ a interaktivním grafem.
Programová tvorba diagramů v jazyku Clojure s využitím knihovny Rhizome
Zdroj: root.cz 13.05.2021 (00:00) it-pocitace
[27 minut čtení] V novém miniseriálu si popíšeme nástroje, které dokážou vytvářet různé typy grafů a diagramů přímo ze zdrojových kódů vybraného programovacího jazyka. To tedy znamená, že konkrétní jazyk bude využit namísto specializovaného DSL. 1. Programová tvorba diagramů v jazyku Clojure s využitím knihovny Rhizome
Tvorba sekvenčních diagramů v Pythonu s využitím knihovny Napkin
Interpret programovacího jazyka Clojure integrovaný do Jupyter Notebooku
Tvorba diagramů s architekturou systémů s využitím knihovny Diagrams
Základy tvorby grafů v programovacím jazyku R: knihovna lattice (dokončení)
Tvorba grafů a diagramů s využitím doménově specifického jazyka nástroje Graphviz
Tvorba aplikací a her s textovým rozhraním s knihovnou Blessed (dokončení)
JupyterLite: nová alternativní architektura Jupyter Notebooku
Jupyter Notebook – operace s rastrovými obrázky a UML diagramy, literate programming
Základy tvorby grafů v programovacím jazyku R
Podpora funkcionálního programování v jazyku Lua s využitím knihovny Moses (dokončení)
Tvorba aplikací a her s textovým uživatelským rozhraním s využitím knihovny Blessed
Tvorba grafů a diagramů s využitím doménově specifického jazyka nástroje Graphviz (2.část)
Interaktivní tvorba grafického uživatelského rozhraní nástrojem Pygubu
Tvorba grafického uživatelského rozhraní v Pythonu s využitím knihovny PySimpleGUI
Knihovna Bokeh: zobrazení většího množství grafů, interaktivní prvky na stránce s grafy
Tvorba vývojových diagramů přímo ze zdrojových kódů Pythonu
Základy tvorby grafů v programovacím jazyku R: typy grafů v knihovně lattice
Podpora funkcionálního programovaní v jazyku Lua s využitím knihovny Moses
Tvorba grafického uživatelského rozhraní v Pythonu s využitím knihovny PySimpleGUI (4)
Tvorba GUI v Pythonu s využitím knihovny PySimpleGUI (2)
Komunikace se sloupcovými databázemi z jazyka Go: Parquet soubory (dokončení)
Knihovny Diagrams a go-diagrams určené pro tvorbu diagramů s architekturou systémů
Programovací jazyk R, Jupyter notebook a Jupytext
Interaktivní tvorba grafického uživatelského rozhraní s využitím nástroje Pygubu (2)
Interaktivní tvorba grafického uživatelského rozhraní s využitím nástroje Pygubu (dokončení)
Podpora funkcionálního programovaní v jazyku Lua s využitím knihovny Moses (pokračování)
Knihovna ipycanvas aneb kreslicí plátno pro Jupyter Notebook
Rychlá tvorba webových služeb s využitím frameworků FastAPI a SQLAlchemy
Calysto Hy: integrace programovacího jazyka Hy s Jupyter Notebookem
Jupyter Notebook – nástroj pro programátory, výzkumníky i lektory
Zpracování n-rozměrných polí v jazyce Go s využitím knihovny narray
Testování aplikací s využitím nástroje Hypothesis (dokončení)
Knihovna Pandas: spojování datových rámců s využitím append, concat, merge a join
Vývoj pro osmibitovou herní konzoli NES s využitím překladače jazyka C (dokončení)