Podpora funkcionálního programování v jazyku Lua s využitím knihovny Moses (dokončení)
Zdroj: root.cz 20.08.2020 (00:00) it, počítače
[39 minut čtení] Ve třetím a současně i závěrečném článku o knihovně Moses dokončíme popis prakticky všech zbývajících funkcí určených jak pro práci s poli, tak i se slovníky. Obě struktury jsou přitom reprezentovány jediným typem – tabulkou. 1. Podpora funkcionálního programování v jazyku Lua s využitím knihovny Moses (dokončení) celý článek
Podpora funkcionálního programovaní v jazyku Lua s využitím knihovny Moses
Zdroj: root.cz 28.07.2020 (00:00) it-pocitace
[35 minut čtení] Druhou knihovnou určenou pro podporu funkcionálního programování v jazyku Lua je knihovna Moses. Ta se v některých ohledech odlišuje od již popsané knihovny Lua Fun a volba záleží na požadavcích konkrétního projektu. 1. Podpora funkcionálního programovaní v jazyku Lua s využitím knihovny Moses
Podpora funkcionálního programovaní v jazyku Lua s využitím knihovny Moses (pokračování)
Zdroj: root.cz 04.08.2020 (00:00) it-pocitace
[41 minut čtení] Ve druhém článku o knihovně Moses se budeme zabývat funkcemi, které jsou určeny pro zpracování tabulek. Oproti knihovně Lua Fun je nabídka operací implementovaná v knihovně Moses mnohem rozmanitější, proto si ukážeme i více příkladů. 1. Podpora funkcionálního programovaní v jazyku Lua s využitím knihovny Moses (pokračování)
Když možnosti functools nedostačují: další knihovny pro funkcionální programování v Pythonu
Zdroj: root.cz 17.08.2023 (00:00) it-pocitace
Ve čtvrtém článku o podpoře funkcionálního programování v jazyku Python se zaměříme na popis knihovny nazvané funcy, která do Pythonu přináší další užitečné funkcionální techniky, mezi než patří currying funkcí a taktéž kompozice funkcí.
Podpora funkcionálního programování v Pythonu a knihovna functools
Zdroj: root.cz 27.07.2023 (00:00) it-pocitace
Python je multiparadigmatickým jazykem, což znamená, že lze psát prakticky čistě imperativně, ale i objektově. Navíc v Pythonu nalezneme poměrně velké množství vlastností převzatých z funkcionálních jazyků.
Programová tvorba diagramů v jazyku Clojure s využitím knihovny Rhizome
Zdroj: root.cz 13.05.2021 (00:00) it-pocitace
[27 minut čtení] V novém miniseriálu si popíšeme nástroje, které dokážou vytvářet různé typy grafů a diagramů přímo ze zdrojových kódů vybraného programovacího jazyka. To tedy znamená, že konkrétní jazyk bude využit namísto specializovaného DSL. 1. Programová tvorba diagramů v jazyku Clojure s využitím knihovny Rhizome
Podpora funkcionálního programování v Pythonu a knihovna functools (3. část)
Zdroj: root.cz 10.08.2023 (00:00) it-pocitace
Ve třetím článku o funkcionálním programování v Pythonu si popíšeme většinu funkcí, které nalezneme v knihovně functools. Taktéž se zmíníme o podpoře dekorátorů, což je další funkcionální technika převedená do Pythonu.
Funkcionální programování v Pythonu s využitím knihovny Toolz (2. část)
Zdroj: root.cz 22.02.2024 (00:00) it-pocitace
Ve druhém článku o knihovně Toolz, která podporuje funkcionální paradigma v jazyku Python, dokončíme popis podbalíčku itertoolz, jenž obsahuje funkce (a vlastně nic jiného než funkce) určené pro zpracování a analýzu sekvencí.
Tvorba grafů v jazyce R s využitím knihovny ggplot2 (II)
Zdroj: root.cz 27.10.2020 (00:00) it-pocitace
[25 minut čtení] Jedenáctá část seriálu o jazyku R je věnována popisu tvorby grafů s využitím knihovny ggplot2 a konceptu „grammar of graphics“. Vysvětlíme si, jak se grafy postupně skládají aplikací vizuálního mapování na vstupní data. 1. Grammar of graphics implementovaná v knihovně ggplot2
Tvorba grafů v jazyce R s využitím knihovny ggplot2
Zdroj: root.cz 20.10.2020 (00:00) it-pocitace
[26 minut čtení] Dnes si popíšeme základní koncepty, na nichž je postavena knihovna gplot2. Tyto informace budou použitelné nejenom pro uživatele používající přímo jazyk R, ale i pro programátory, kteří ggplot2 volají z dalších jazyků. 1. Tvorba grafů v jazyce R s využitím knihovny ggplot2
Základy tvorby grafů v programovacím jazyku R: knihovna lattice (dokončení)
Zdroj: root.cz 16.10.2020 (00:00) it-pocitace
[27 minut čtení] Dnes dokončíme popis nejdůležitějších typů grafů podporovaných v knihovně lattice, která rozšiřuje možnosti standardní knihovny R pro práci s grafy. Lattice představuje zajímavou alternativu ke známější knihovně ggplot2. 1. Dokončení popisu knihovny lattice – zbylé typy diagramů
Tvorba sekvenčních diagramů v Pythonu s využitím knihovny Napkin
Řídicí struktury využitelné v programovacím jazyku Clojure (dokončení)
Tvorba diagramů s architekturou systémů s využitím knihovny Diagrams
Tvorba grafů v Jupyter Notebooku s využitím knihovny Matplotlib (dokončení)
Funkcionální programování v Pythonu s využitím knihovny Toolz
Funkcionální programování v Pythonu s využitím knihovny Toolz (3. část)
Tvorba aplikací a her s textovým rozhraním s knihovnou Blessed (dokončení)
Pokročilý streaming založený na Apache Kafce, jazyku Clojure a knihovně Jackdaw
Komunikace se sloupcovými databázemi z jazyka Go: Parquet soubory (dokončení)
PyScript: Python ve webovém prohlížeči (dokončení)
Tvorba grafů v Jupyter Notebooku s využitím knihovny Matplotlib
Základy tvorby grafů v programovacím jazyku R
Lexikální a syntaktická analýza zdrojových kódů programovacího jazyka Python
Tvorba aplikací a her s textovým uživatelským rozhraním s využitím knihovny Blessed
Tvorba grafů a diagramů s využitím doménově specifického jazyka nástroje Graphviz (dokončení)
Zpracování n-rozměrných polí v jazyce Go s využitím knihovny narray
Pygame Zero: snadno použitelný nástroj určený pro výuku programování
Vývoj služeb postavených na systému Apache Kafka v jazyku Go
Testování aplikací s využitím nástroje Hypothesis (dokončení)
Tvorba grafického uživatelského rozhraní v Pythonu s využitím knihovny PySimpleGUI
Knihovna Pandas: spojování datových rámců s využitím append, concat, merge a join
Základy tvorby grafů v programovacím jazyku R: typy grafů v knihovně lattice
Vývoj pro osmibitovou herní konzoli NES s využitím překladače jazyka C (dokončení)
Propojení Pythonu s nativními knihovnami s využitím balíčku cffi (3)
Xarray: sémantické rozšíření n-rozměrných polí z knihovny NumPy (dokončení)
Softwarová sklizeň (8. 9. 2021)
Programování pro nejmenší: Scratch je základ, se kterým je snadné začít
Interaktivní tvorba grafického uživatelského rozhraní nástrojem Pygubu
Švýcaři investovali 25 milionů do českého programování bez programování BotX
Programování elektroniky: Postavíme kameru s jednoduchým detektorem pohybu
Zobrazení čísel a zpracování příznaků mikroprocesoru Zilog Z80
[článek] Programování bez programování. Český AppNow startuje po třech letech nonstop vývoje
Co vy na to? Programování by se mělo začít vyučovat už na základních školách