Tvorba grafů v jazyce R s využitím knihovny ggplot2 (II)
Zdroj: root.cz 27.10.2020 (00:00) it, počítače
[25 minut čtení] Jedenáctá část seriálu o jazyku R je věnována popisu tvorby grafů s využitím knihovny ggplot2 a konceptu „grammar of graphics“. Vysvětlíme si, jak se grafy postupně skládají aplikací vizuálního mapování na vstupní data. 1. Grammar of graphics implementovaná v knihovně ggplot2 celý článek
Tvorba grafů v jazyce R s využitím knihovny ggplot2
Zdroj: root.cz 20.10.2020 (00:00) it-pocitace
[26 minut čtení] Dnes si popíšeme základní koncepty, na nichž je postavena knihovna gplot2. Tyto informace budou použitelné nejenom pro uživatele používající přímo jazyk R, ale i pro programátory, kteří ggplot2 volají z dalších jazyků. 1. Tvorba grafů v jazyce R s využitím knihovny ggplot2
Tvorba grafů v Jupyter Notebooku s využitím knihovny Matplotlib
Zdroj: root.cz 23.04.2020 (00:00) it-pocitace
[27 minut čtení] Jupyter Notebook, s nímž jsme se ve stručnosti seznámili v úterním článku, lze použít pro mnoho činností. Využívá se mj. i pro přípravu dat a tvorbu grafů. A právě přípravou grafů se budeme zabývat dnes. 1. Tvorba grafů v Jupyter Notebooku s využitím knihovny Matplotlib
Tvorba grafů v Jupyter Notebooku s využitím knihovny Matplotlib (dokončení)
Zdroj: root.cz 28.04.2020 (00:00) it-pocitace
[31 minut čtení] Ve třetí části miniseriálu o projektu Jupyter Notebook dokončíme téma vykreslování grafů s využitím knihoven Numpy a Matplotlib. Ukážeme si další typy grafů, některé triky a dokonce i způsob tvorby animací. 1. Popisky os grafu
Základy tvorby grafů v programovacím jazyku R
Zdroj: root.cz 01.10.2020 (00:00) it-pocitace
[24 minut čtení] V sedmé části seriálu o programovacím jazyku R se seznámíme se základními typy grafů, které je možné nalézt ve standardní knihovně tohoto jazyka. Posléze se zaměříme na popis velmi populární knihovny nazvané ggplot2. 1. Tvorba grafů v programovacím jazyku R
Tvorba interaktivních grafů pro webové stránky a aplikace s využitím knihovny Bokeh
Zdroj: root.cz 09.06.2022 (00:00) it-pocitace
Už jsme se již setkali s několika nástroji pro tvorbu grafů. Dnes se seznámíme s knihovnou Bokeh, která je určena pro tvorbu grafů v Pythonu, přičemž výsledkem je interaktivní webová stránka s „živým“ a interaktivním grafem.
Programová tvorba diagramů v jazyku Clojure s využitím knihovny Rhizome
Zdroj: root.cz 13.05.2021 (00:00) it-pocitace
[27 minut čtení] V novém miniseriálu si popíšeme nástroje, které dokážou vytvářet různé typy grafů a diagramů přímo ze zdrojových kódů vybraného programovacího jazyka. To tedy znamená, že konkrétní jazyk bude využit namísto specializovaného DSL. 1. Programová tvorba diagramů v jazyku Clojure s využitím knihovny Rhizome
Tvorba sekvenčních diagramů v Pythonu s využitím knihovny Napkin
Zdroj: root.cz 18.05.2021 (00:00) it-pocitace
[27 minut čtení] Ve druhé části miniseriálu o tvorbě grafů a diagramů v univerzálním programovacím jazyku (a nikoli v DSL) se zaměříme na knihovnu Napkin určené pro vykreslení sekvenčních diagramů (UML) přímo na základě kódu v Pythonu. 1. Tvorba sekvenčních diagramů v Pythonu s využitím knihovny Napkin
Tvorba diagramů s architekturou systémů s využitím knihovny Diagrams
Zdroj: root.cz 25.05.2021 (00:00) it-pocitace
[21 minut čtení] Dnes si představíme knihovnu nazvanou Diagrams. S využitím této knihovny lze vytvářet diagramy s architekturou navrhovaných systémů, čehož lze využít například v oblasti mikroslužeb. 1. Tvorba diagramů s architekturou systémů s využitím knihovny Diagrams
Základy tvorby grafů v programovacím jazyku R: knihovna lattice (dokončení)
Zdroj: root.cz 16.10.2020 (00:00) it-pocitace
[27 minut čtení] Dnes dokončíme popis nejdůležitějších typů grafů podporovaných v knihovně lattice, která rozšiřuje možnosti standardní knihovny R pro práci s grafy. Lattice představuje zajímavou alternativu ke známější knihovně ggplot2. 1. Dokončení popisu knihovny lattice – zbylé typy diagramů
Tvorba grafů a diagramů s využitím doménově specifického jazyka nástroje Graphviz
Zdroj: root.cz 03.06.2021 (00:00) it-pocitace
[20 minut čtení] V mnoha dokumentech a různých reportech je nutné vytvářet diagramy s uzly propojenými neorientovanými či orientovanými hranami. Pro tento účel je vhodné ve většině případů použít balíček nástrojů nazvaný Graphviz. 1. Tvorba grafů a diagramů s využitím doménově specifického jazyka nástroje Graphviz
Základy tvorby grafů v programovacím jazyku R: typy grafů v knihovně lattice
Tvorba grafů a diagramů s využitím doménově specifického jazyka nástroje Graphviz (dokončení)
Tvorba grafů v Jupyter Notebooku
Tvorba aplikací a her s textovým uživatelským rozhraním s využitím knihovny Blessed
Tvorba grafů a diagramů s využitím doménově specifického jazyka nástroje Graphviz (2.část)
Zpracování n-rozměrných polí v jazyce Go s využitím knihovny narray
Interaktivní tvorba grafického uživatelského rozhraní nástrojem Pygubu
Tvorba grafického uživatelského rozhraní v Pythonu s využitím knihovny PySimpleGUI
Tvorba vývojových diagramů přímo ze zdrojových kódů Pythonu
Tvorba aplikací a her s textovým rozhraním s knihovnou Blessed (dokončení)
PyScript: Python ve webovém prohlížeči (dokončení)
SymPy: knihovna pro symbolické výpočty zapsané přímo v Pythonu (2. část)
Podpora funkcionálního programovaní v jazyku Lua s využitím knihovny Moses
Tvorba grafického uživatelského rozhraní v Pythonu s využitím knihovny PySimpleGUI (4)
Tvorba GUI v Pythonu s využitím knihovny PySimpleGUI (2)
Kombinace možností ggplot2 a Pythonu: knihovna Plotnine
Podpora funkcionálního programování v jazyku Lua s využitím knihovny Moses (dokončení)
Knihovny Diagrams a go-diagrams určené pro tvorbu diagramů s architekturou systémů
Interaktivní tvorba grafického uživatelského rozhraní s využitím nástroje Pygubu (2)
Podpora funkcionálního programovaní v jazyku Lua s využitím knihovny Moses (pokračování)
Rychlá tvorba webových služeb s využitím frameworků FastAPI a SQLAlchemy
Vykreslení tabulek do terminálu v jazyce Go
Komunikace se sloupcovými databázemi z jazyka Go: Parquet soubory (dokončení)
Knihovna Pandas: spojování datových rámců s využitím append, concat, merge a join
Programovací jazyk R: práce s datovými rámci, jednoduché grafy
Funkcionální programování v Pythonu s využitím knihovny Toolz
Knihovna Pandas: zobrazení obsahu datových rámců, vykreslení grafů a validace dat
Funkcionální programování v Pythonu s využitím knihovny Toolz (3. část)
Knihovna Polars: problematika spojování datových rámců
Lua Fun: knihovna pro zpracování konečných i nekonečných sekvencí v jazyce Lua
Analýza funkcí s využitím knihovny SymPy
Tvorba sešitů ve formátu XLSX v Pythonu: knihovna XlsxWriter (pokračování)
Propojení Pythonu s nativními knihovnami s využitím balíčku cffi (2)
Využití knihovny scikit-learn pro zpracování a analýzu přirozeného jazyka (NLP)