Vulkan: první vykreslený trojúhelník
Zdroj:
root.cz
19.08.2021 (00:00)
it, počítače
[14 minut čtení] Dnes si ukážeme, jak vytvořit jednoduché shadery, jak zkonstruovat grafickou pipeline a jak vyrendrovat první trojúhelník. Kromě toho si řekneme i něco o SPIR-V a jak používat shadery napsané v GLSL. Posledně jsme renderovali obrázek do vk::Image v lokální paměti grafického procesoru, a pak jej překopírovali do host-visible vk::Image, odkud jej přečetl hlavní procesor a uložil do souboru. Obrázek však obsahoval jen zelené pozadí. Dnes to napravíme a vyrenderujeme první trojúhelník. celý článek
Vulkan: kompilace první aplikace
Zdroj:
root.cz
08.07.2021 (00:00)
it-pocitace
[8 minut čtení] Vulkan je moderní grafické a výpočetní API. V dnešním díle našeho prázdninového seriálu si ukážeme, jak nainstalovat vývojové prostředí a jak zkompilovat a spustit první vulkanní aplikaci. Pro kompilaci a ladění budeme používat množství nástrojů a knihoven. Na Windows budeme používat Visual C++ 2017 či novější. Na Linuxu budeme používat g++, nicméně by měl fungovat jakýkoliv standardní kompilátor C++. Mimo kompilátor budeme potřebovat ještě CMake a vývojové prostředí pro Vulkan ve formě vývojových balíčků, či přímo Vulkan SDK. CMake doporučuji verzi 3.10.2 či novější, alespoň tak radí stránky Vulkan SDK.
Vulkan: prezentační režimy a točící se trojúhelník
Zdroj:
root.cz
26.08.2022 (00:00)
it-pocitace
Dnes rozšíříme náši prezentaci do okna o možnost nastavit PresentMode, tedy prezentační režim. Zkusíme prezentovat jak na frekvenci obrazovky, či pouze když vznikne potřeba, tak i na maximum FPS.
Vulkan: představení a první jednoduchá aplikace
Zdroj:
root.cz
01.07.2021 (00:00)
it-pocitace
[8 minut čtení] Vulkan je moderní grafické a výpočetní API. Ve svém oboru se stalo prakticky nejvýznamnější API, ke kterému se obrací jak herní tak i profesionální počítačová grafika. Toto je první díl tutoriálu, který nás do Vulkan API uvede. Vulkan 1.0 přišel na svět v roce 2016. Je tedy téměř o 25 let modernějším API v porovnání s OpenGL. Před 25 lety, zjednodušeně řečeno, byly mainstreamové grafické karty pouze zobrazovadlo: paměť, ke které byl připojen výstup na monitor. Co jste do paměti zapsali, to se objevilo na obrazovce. Dnes je grafická karta programovatelný vysoce paralelizovaný výpočetní stroj, který může svým hrubým výpočetním výkonem nahradit desítky i stovky moderních procesorů. Vulkan je navržen tak, aby poskytoval větší flexibilitu pro využití tohoto potenciálu, který dřímá v dnešních grafických kartách.
Rychlejší FLAC 1.4.3 i cesta KDE ke Qt6 a API Vulkan
Zdroj:
root.cz
25.06.2023 (00:00)
it-pocitace
Novinky v KDE: nejen Qt6 v SDDM, ale i roadmapa pro Vulkan, přípravné práce pro C++ 26 v GCC 14 a nová verze Wine 8.11 uzavírající 26 chyb.
Blender s API Vulkan, KDE s klávesou F10
Zdroj:
root.cz
15.10.2023 (00:00)
it-pocitace
Firefox na Waylandu je na spadnutí, Mesa 23.3 přidává Rusticl On Zink, Wine 8.18 s knihovnou FluidSynth, Blender začíná s testováním API Vulkan, KDE mění využití klávesy F10.
Microsoft jde po Vulkanu 1.2, KDE ladí Plasmu 5.27 k dokonalosti
Zdroj:
root.cz
29.01.2023 (00:00)
it-pocitace
Mesa ovladač Microsoft Dozen a kompatibilita s Vulkan 1.1 a 1.2, nový Vulkan 1.3.240 a DirectX Ray-Tracing, KDE s nahráváním obrazovky ve Spectacle, AMD posílá do jádra další patche pro RDNA3.
Vulkan: vytvoření okna
Zdroj:
root.cz
01.07.2022 (00:00)
it-pocitace
V letošní prázdninové sérii o API Vulkan si ukážeme, jak otevřít okno a jak do něj rendrovat. Naším cílem budou primárně platformy Win32, Xlib a Wayland. Dnes začneme otevřením okna a vytvořením surface.
Microsoft přispěl do API Vulkan, KDE ladí správu napájení
Zdroj:
root.cz
10.09.2023 (00:00)
it-pocitace
DXVK-NVAPI 0.6.4 přidává HDR, v KDE se mění uvítací obrazovka či správa napájení, Vulkan 1.3.264 s vůbec prvním rozšířením od Microsoftu, FreeBSD 14 Beta s WiFi 6, aktualizací LLVM a nástrojem Fwget.
Vulkan: první vyrenderovaný obrázek
Zdroj:
root.cz
05.08.2021 (00:00)
it-pocitace
[13 minut čtení] V následujících třech dílech našeho tutoriálu si ukážeme základy renderování ve Vulkan API. Dnes vytvoříme základní pipeline, nastavíme barvu pozadí a výsledek uložíme do souboru. Mnoho lidí by možná čekalo, že naše první renderovací aplikace bude o otevření jednoduchého vulkanního okna. Nebude tak. Inicializace okna a renderování do něj vyžaduje práci s Vulkan extensions (rozšířeními), s ukazateli na funkce a s konfigurací swapchainu. I kdybychom chtěli projít těmito složitostmi, získali bychom prázdné okno s tím, že bychom stejně stáli před úkolem naučit se do něj renderovat. My se místo toho nejprve naučíme renderovat. A až porozumíme procesu renderování, otevřeme tématiku, jak otevřít okno a jak v něm prezentovat výsledek renderování. Do té doby si budeme výsledný obrázek ukládat do souboru.
Herní engine Godot i MPV 0.38 vylepšují podporu API Vulkan
Zdroj:
root.cz
21.04.2024 (00:00)
it-pocitace
Mozilla nabízí binárky Firefoxu pro ARM64 Linux, Wine 9.7 vylepšuje podporu ARMu, týden v KDE a další práce na šestkové Plasmě, otevřený Vulkan ovladač pro stařičké Radeony HD 6000 pro Windows.
Inteligentní skrývání panelu v KDE, FFmpeg s Vulkan Video
Vulkan: architektura a ukazatele na funkce
Rychlejší GPU v Raspberry Pi 5, openSUSE Tumbleweed se systemd-boot
Vulkan Video už dekóduje AV1, KDE má tři týdny do vydání Plasmy 6.0
JPEG XL pro Blender, ne pro Ubuntu 24.04 LTS, AMD FreeSync Video skončí
PCI Express pro Apple M2, ovladač NPU pro budoucí procesory Intel
KDE Plasma 6.2 doslova na spadnutí, Zrythm přechází z GTK na Qt6
KDE Plasma 6.0 už pozítří, SDL3 dostává Vulkan Renderer
Apple Game Porting Toolkit staví na Wine, to má novou verzi 8.10
KDE chystá Plasmu 5.27, revoluční ventilátory Frore Systems AirJet
GParted s podporou BcacheFS, neskutečná GeForce RTX 5090 na Linuxu
Deepseek vyvíjí souborový systém 3FS, FFmpeg testuje AV1 RTP
Vulkan: okno měnitelné velikosti
Nový ovladač Intel Xe zatím nic moc, Wayland-Proxy load balancer pro Firefox
Lepší podpora Snapdragon X1 Elite, nový TRIM pro XFS
Linuxové jádro 6.13 a Mesa 24.3: nejen Vulkan pro 12 let staré Radeony
Alberto Garcia z Igalia: Valve je skvělý člen open-source komunity, novinky nejen pro Vulkan
Správně se budící Ryzeny s NVMe, Plasma 6.1 už za několik hodin
Vulkan: swapchain a prezentace na obrazovku
Ryze 64bitová x86 architektura Intel X86-S, podpora MIDI 2.0
KDE Plasma 6.3 s lepší podporou tabletů, ZLUDA v4 zatím jen pro Geekbench
Část Německa přechází na Linux, experimentální akcelerace FFmpeg přes Vulkan
Digitální zbraně ruské firmy narušily olympiádu a útočily na Ukrajině
Vulkan: korektně vyrenderovaný obrázek
Nvidia Kepler s nouveau výrazně zrychlí, GNOME vylepšuje digitální wellbeing
Vulkan: třída zapouzdřující okno
Red Hat končí s balíčkováním LibreOffice, FFmpeg 6.1 vylepšuje podporu Vulkan Video
Stařičké Direct3D 7 nad Vulkanem, pro stejné API pak HDR v Mesa
Qualcomm chce koupit Intel, KDE čistí kód příští verze Plasmy

