Tvorba her pro Atari 2600 v Batari BASICu: úkol pro hardcode programátory
Zdroj: root.cz 26.04.2022 (00:00) it, počítače
Okolo některých osmibitových herních konzolí existuje komunita vývojářů, z nichž někteří pro tyto stroje dodnes vytváří nové hry. V případě Atari 2600 lze využít assembler nebo velmi dobře použitelný Batari BASIC. celý článek
Tvorba her pro Atari 2600 v Batari BASICu: ovládání čipu TIA
Zdroj: root.cz 03.05.2022 (00:00) it-pocitace
Ve druhém článku o programování her a dem pro herní konzoli Atari 2600 (VCS) si popíšeme možnosti čipu TIA v oblasti zobrazování grafiky. Zaměříme se zejména na popis ovládání čipu TIA z Batari BASICu.
Tvorba her pro Atari 2600 v Batari BASICu: standardní kernel a zvuky
Zdroj: root.cz 05.05.2022 (00:00) it-pocitace
Ve třetí části článku o programování her a dem pro herní konzoli Atari 2600 (VCS) nejprve dokončíme popis standardního kernelu Batari BASICu. Poté si řekneme, jak se na této herní konzoli pracuje se zvuky.
Kouzlo minimalismu: vývoj her a demo programů pro herní konzoli NES
Zdroj: root.cz 02.06.2022 (00:00) it-pocitace
Na sérii článků o vývoji her (či spíše hříček) pro osmibitovou herní konzoli Atari 2600 s využitím Batari Basicu dnes nepřímo navážeme. Řekneme si totiž, jak vyvíjet hry a dema pro slavnou a přelomovou herní konzoli NES.
Remake herní konzole 7800 od Atari umí přehrávat i staré cartridge pro Atari 2600
Zdroj: zive.cz 01.09.2024 (13:45) it-pocitace
Programovací jazyky používané na platformě osmibitových domácích mikropočítačů Atari
Zdroj: root.cz 06.04.2021 (00:00) it-pocitace
[46 minut čtení] Dnes se seznámíme s vybranými jazyky používanými na domácích osmibitech Atari. V žádném případě se nejedná pouze o interpret BASICu, který nás asi napadne nejdříve, protože pro „atárka“ vznikly i velmi specifické jazyky. 1. Programovací jazyky používané na platformě osmibitových domácích mikropočítačů Atari
Vestavěné objekty Small Basicu: práce s grafikou, časovačem, reakce na události
Zdroj: root.cz 14.10.2021 (00:00) it-pocitace
Ve druhém a současně i závěrečném článku o Small Basicu si ukážeme práci s vestavěnými objekty, zejména s grafickým oknem. Taktéž si popíšeme želví grafiku a systém událostí (a reakcí na ně). Zmíníme se i o alternativně ke Small Basicu, jímž je Basic-256.
Tvorba grafů v jazyce R s využitím knihovny ggplot2
Zdroj: root.cz 20.10.2020 (00:00) it-pocitace
[26 minut čtení] Dnes si popíšeme základní koncepty, na nichž je postavena knihovna gplot2. Tyto informace budou použitelné nejenom pro uživatele používající přímo jazyk R, ale i pro programátory, kteří ggplot2 volají z dalších jazyků. 1. Tvorba grafů v jazyce R s využitím knihovny ggplot2
Kouzlo minimalismu potřetí: vývoj her a dem pro slavné ZX Spectrum
Zdroj: root.cz 07.02.2023 (00:00) it-pocitace
Navážeme na série článků o vývoji her pro Atari 2600 a konzoli NES. Řekneme si, jak vyvíjet hry a grafická či hudební dema pro neméně slavný osmibitový stroj ZX Spectrum.
Jupyter Notebook – nástroj pro programátory, výzkumníky i lektory
Zdroj: root.cz 21.04.2020 (00:00) it-pocitace
[22 minut čtení] V sérii článků o nástrojích vhodných (mj.) i pro výuku nesmíme zapomenout na velmi populární a univerzální nástroj nazvaný Jupyter Notebook. Ten je používán v mnoha oblastech – jak programátory a výzkumníky, tak i lektory. 1. Jupyter Notebook – nástroj pro programátory, výzkumníky i lektory
Projekt Atari ST: další hry, tentokrát hlavně adventury
Zdroj: root.cz 10.11.2020 (11:00) it-pocitace
Poslední kapitola projektu věnovaná vybraným hrám na Atari ST, bez velkých okolků, pojďme na to. Pamatujete na Another World, Gods nebo třeba na The Secret of Monkey Island?
Projekt Atari ST: další hry, tentokrát závodní
Programovací jazyky používané na platformě osmibitových domácích mikropočítačů Atari (2)
Týden Živě: Česká roboauta pro celý svět, Atari z Lega a dělo do vesmíru
Jak americká společnost Atari přišla ke stovky let starému japonskému názvu
Projekt 800: renovace osmibitového počítače Atari
Projekt 800: návraty ke klasickým osmibitům Atari
ČEZ v příštích deseti letech nabere 2600 pracovníků do jaderné energetiky
Cross assemblery a cross překladače pro platformu osmibitových domácích mikropočítačů Atari
PHP 8: trojnásobný výkon díky JIT a užitečné novinky pro programátory
Tahounem televizní sledovanosti je česká tvorba
V Česku hrozí o víkendu tvorba náledí, místy i zvýšení hladin řek
Tvorba grafů v Jupyter Notebooku
Pong slaví 50 let. První hra od Atari pomohla dostat videohry do širšího povědomí
Dědeček: Tvorba Karla Čapka ovlivňuje i současné autory
Tvorba aplikací a her s textovým rozhraním s knihovnou Blessed (dokončení)
Tvorba grafů v Jupyter Notebooku s využitím knihovny Matplotlib
PC-BASIC: reinkarnace populárního i zatracovaného GW-BASICu
Vývoj pro ZX Spectrum: vlastní vykreslovací subrutiny potřetí
Vývoj pro ZX Spectrum: dokončení realizace příkazu PLOT
Programová tvorba diagramů v jazyku Clojure s využitím knihovny Rhizome
Tvorba sekvenčních diagramů v Pythonu s využitím knihovny Napkin
Tvorba diagramů s architekturou systémů s využitím knihovny Diagrams
Tvorba vývojových diagramů přímo ze zdrojových kódů Pythonu
Tvorba grafů a diagramů s využitím doménově specifického jazyka nástroje Graphviz
Tvorba sešitů pro tabulkové procesory v programovacím jazyku Go
Projekt Atari ST: hry, hry, hry…
Programujeme ZX Spectrum: Ten nejhloupější možný program v Basicu
EndBASIC: moderní reinkarnace klasického jazyka BASIC
Softwarová sklizeň (6. 7. 2022)
Projekt Atari ST: kabelový kabaret
Interaktivní tvorba grafického uživatelského rozhraní nástrojem Pygubu
Tvorba aplikací a her s textovým uživatelským rozhraním s využitím knihovny Blessed
Projekt Atari ST: závěr projektu
MZd má za úkol vyřešit přeplnění antigenních testovacích míst