Tvorba grafického uživatelského rozhraní v Pythonu s využitím knihovny PySimpleGUI (4)
Zdroj: root.cz 08.02.2024 (00:00) it, počítače
Dokončíme popis většiny zbývajících ovládacích prvků (widgetů) nabízených touto knihovnou i způsob jejich použití. Nyní už umíme tvořit i aplikace s poměrně sofistikovaným uživatelským rozhraním. celý článek
Interaktivní tvorba grafického uživatelského rozhraní nástrojem Pygubu
Zdroj: root.cz 30.03.2021 (00:00) it-pocitace
[36 minut čtení] Dnes se seznámíme s nástrojem s podivným jménem Pygubu. Jedná se o jednoduchý nástroj určený pro interaktivní tvorbu grafického uživatelského rozhraní pro aplikace vyvíjené v Pythonu s využitím knihovny Tkinter. 1. Interaktivní tvorba grafického uživatelského rozhraní s využitím nástroje Pygubu
Tvorba grafického uživatelského rozhraní v Pythonu s využitím knihovny PySimpleGUI
Zdroj: root.cz 26.12.2023 (00:00) it-pocitace
Pro tvorbu aplikací s grafickým uživatelským rozhraním v Pythonu máme na výběr množství knihoven a GUI toolkitů. Souběžně s vývojem toolkitů určených pro desktopy vznikají knihovny, zaměřené na rychlou tvorbu GUI.
Interaktivní tvorba grafického uživatelského rozhraní s využitím nástroje Pygubu (2)
Zdroj: root.cz 01.04.2021 (00:00) it-pocitace
[39 minut čtení] Ve druhém článku o nástroji Pygubu určeného pro návrh grafického uživatelského rozhraní v Pythonu založeného na knihovně Tkinter si ukážeme některé další možnosti nabízené Tkinterem. Tyto možnosti jsou pochopitelně podporovány i v Pygubu. 1. Interaktivní tvorba grafického uživatelského rozhraní s využitím nástroje Pygubu (2)
Tvorba sekvenčních diagramů v Pythonu s využitím knihovny Napkin
Zdroj: root.cz 18.05.2021 (00:00) it-pocitace
[27 minut čtení] Ve druhé části miniseriálu o tvorbě grafů a diagramů v univerzálním programovacím jazyku (a nikoli v DSL) se zaměříme na knihovnu Napkin určené pro vykreslení sekvenčních diagramů (UML) přímo na základě kódu v Pythonu. 1. Tvorba sekvenčních diagramů v Pythonu s využitím knihovny Napkin
Interaktivní tvorba grafického uživatelského rozhraní s využitím nástroje Pygubu (dokončení)
Zdroj: root.cz 08.04.2021 (00:00) it-pocitace
[41 minut čtení] Třetí článek o nástroji Pygubu určeného pro návrh grafického rozhraní. Ukážeme si automatické nastavování proměnných knihovnou Tkinter při běhu aplikace a nezapomeneme ani na popis základních vlastností kreslicího plátna. 1. Pygubu designer ve funkci jednosměrného RAD
Tvorba GUI v Pythonu s využitím knihovny PySimpleGUI (2)
Zdroj: root.cz 02.01.2024 (00:00) it-pocitace
Pro aplikace se složitějšími dialogy je nutné umět lépe rozmisťovat ovládací prvky na ploše oken a dialogů. K tomuto účelu slouží kontejnery, které si dnes popíšeme. Také si ukážeme způsob naprogramování reakce na události.
Tvorba aplikací a her s textovým uživatelským rozhraním s využitím knihovny Blessed
Zdroj: root.cz 04.05.2021 (00:00) it-pocitace
[25 minut čtení] Přes převahu aplikací s grafickým rozhraním stále vznikají aplikace používající pro komunikaci s uživatelem starý dobrý terminál. Dnes se seznámíme s knihovnou Blessed, která takové aplikace umožňuje tvořit v Pythonu. 1. Tvorba aplikací a her s textovým uživatelským rozhraním s využitím knihovny Blessed
Tvorba diagramů s architekturou systémů s využitím knihovny Diagrams
Zdroj: root.cz 25.05.2021 (00:00) it-pocitace
[21 minut čtení] Dnes si představíme knihovnu nazvanou Diagrams. S využitím této knihovny lze vytvářet diagramy s architekturou navrhovaných systémů, čehož lze využít například v oblasti mikroslužeb. 1. Tvorba diagramů s architekturou systémů s využitím knihovny Diagrams
Tvorba grafů v jazyce R s využitím knihovny ggplot2
Zdroj: root.cz 20.10.2020 (00:00) it-pocitace
[26 minut čtení] Dnes si popíšeme základní koncepty, na nichž je postavena knihovna gplot2. Tyto informace budou použitelné nejenom pro uživatele používající přímo jazyk R, ale i pro programátory, kteří ggplot2 volají z dalších jazyků. 1. Tvorba grafů v jazyce R s využitím knihovny ggplot2
Tvorba grafů v Jupyter Notebooku s využitím knihovny Matplotlib
Zdroj: root.cz 23.04.2020 (00:00) it-pocitace
[27 minut čtení] Jupyter Notebook, s nímž jsme se ve stručnosti seznámili v úterním článku, lze použít pro mnoho činností. Využívá se mj. i pro přípravu dat a tvorbu grafů. A právě přípravou grafů se budeme zabývat dnes. 1. Tvorba grafů v Jupyter Notebooku s využitím knihovny Matplotlib
Programová tvorba diagramů v jazyku Clojure s využitím knihovny Rhizome
Tvorba interaktivních grafů pro webové stránky a aplikace s využitím knihovny Bokeh
PyScript: Python ve webovém prohlížeči (dokončení)
Tvorba grafů v jazyce R s využitím knihovny ggplot2 (II)
Tvorba vývojových diagramů přímo ze zdrojových kódů Pythonu
Jazyk Go a textový terminál ve funkci základního prvku uživatelského rozhraní (2.část)
Lexikální a syntaktická analýza zdrojových kódů programovacího jazyka Python
Sledování správy paměti v Pythonu s využitím nástroje objgraph
Testování webových aplikací s REST API z Pythonu (3)
Testování nativních funkcí s využitím programovacího jazyka Python
Tvorba grafů v Jupyter Notebooku s využitím knihovny Matplotlib (dokončení)
Transcrypt: technologie umožňující použití Pythonu v prohlížeči
Propojení Pythonu s nativními knihovnami s využitím balíčku cffi (3)
Funkcionální programování v Pythonu s využitím knihovny Toolz
Když možnosti functools nedostačují: další knihovny pro funkcionální programování v Pythonu
Funkcionální programování v Pythonu s využitím knihovny Toolz (3. část)
Tvorba aplikací a her s textovým rozhraním s knihovnou Blessed (dokončení)
Analýza funkcí s využitím knihovny SymPy
Podpora funkcionálního programovaní v jazyku Lua s využitím knihovny Moses
Tvorba sešitů ve formátu XLSX v Pythonu: knihovna XlsxWriter (pokračování)
Softwarová sklizeň (11. 11. 2020)
Propojení Pythonu s nativními knihovnami s využitím balíčku cffi (2)
SymPy: knihovna pro symbolické výpočty zapsané přímo v Pythonu (2. část)
Funkcionální programování v Pythonu s využitím knihovny Toolz (2. část)
Jazyk Go a textový terminál ve funkci základního prvku uživatelského rozhraní
Tvorba sešitů ve formátu XLSX v Pythonu: knihovna XlsxWriter
Kreslicí plátno v knihovně PySimpleGUI
Automatický refaktoring zdrojových kódů Pythonu s využitím nástroje Pyrefact
Softwarová sklizeň (3. 7. 2024): tvoříme GTK3 / GTK4 rozhraní
Tvorba grafů a diagramů s využitím doménově specifického jazyka nástroje Graphviz
Souběžné a paralelně běžící úlohy naprogramované v Pythonu – závěrečné zhodnocení
Podpora funkcionálního programování v jazyku Lua s využitím knihovny Moses (dokončení)
Použití Pythonu pro tvorbu testů: použití třídy Mock z knihovny unittest.mock
Souběžné a paralelně běžící úlohy naprogramované v Pythonu – knihovna Trio