Funkcionální programování v Pythonu s využitím knihovny Toolz
Zdroj: root.cz 15.02.2024 (00:00) it, počítače
Ve stručnosti se seznámíme s populární knihovnou nazvanou toolz (ano, se „z“ na konci). Dnes se zaměříme zejména na její balíček nazvaný Itertoolz určený pro práci s konečnými i nekonečnými sekvencemi. celý článek
Funkcionální programování v Pythonu s využitím knihovny Toolz (2. část)
Zdroj: root.cz 22.02.2024 (00:00) it-pocitace
Ve druhém článku o knihovně Toolz, která podporuje funkcionální paradigma v jazyku Python, dokončíme popis podbalíčku itertoolz, jenž obsahuje funkce (a vlastně nic jiného než funkce) určené pro zpracování a analýzu sekvencí.
Funkcionální programování v Pythonu s využitím knihovny Toolz (3. část)
Zdroj: root.cz 05.03.2024 (00:00) it-pocitace
Zaměříme se na problematiku transformaci funkcí, na takzvaný currying (curifikaci), taktéž na částečné vyhodnocení funkcí atd. Nezapomeneme ani na možnost tvorby takzvané kolony (pipe) složené z více funkcí.
Když možnosti functools nedostačují: další knihovny pro funkcionální programování v Pythonu
Zdroj: root.cz 17.08.2023 (00:00) it-pocitace
Ve čtvrtém článku o podpoře funkcionálního programování v jazyku Python se zaměříme na popis knihovny nazvané funcy, která do Pythonu přináší další užitečné funkcionální techniky, mezi než patří currying funkcí a taktéž kompozice funkcí.
Podpora funkcionálního programování v Pythonu a knihovna functools (3. část)
Zdroj: root.cz 10.08.2023 (00:00) it-pocitace
Ve třetím článku o funkcionálním programování v Pythonu si popíšeme většinu funkcí, které nalezneme v knihovně functools. Taktéž se zmíníme o podpoře dekorátorů, což je další funkcionální technika převedená do Pythonu.
Podpora funkcionálního programovaní v jazyku Lua s využitím knihovny Moses
Zdroj: root.cz 28.07.2020 (00:00) it-pocitace
[35 minut čtení] Druhou knihovnou určenou pro podporu funkcionálního programování v jazyku Lua je knihovna Moses. Ta se v některých ohledech odlišuje od již popsané knihovny Lua Fun a volba záleží na požadavcích konkrétního projektu. 1. Podpora funkcionálního programovaní v jazyku Lua s využitím knihovny Moses
Tvorba sekvenčních diagramů v Pythonu s využitím knihovny Napkin
Zdroj: root.cz 18.05.2021 (00:00) it-pocitace
[27 minut čtení] Ve druhé části miniseriálu o tvorbě grafů a diagramů v univerzálním programovacím jazyku (a nikoli v DSL) se zaměříme na knihovnu Napkin určené pro vykreslení sekvenčních diagramů (UML) přímo na základě kódu v Pythonu. 1. Tvorba sekvenčních diagramů v Pythonu s využitím knihovny Napkin
Podpora funkcionálního programování v jazyku Lua s využitím knihovny Moses (dokončení)
Zdroj: root.cz 20.08.2020 (00:00) it-pocitace
[39 minut čtení] Ve třetím a současně i závěrečném článku o knihovně Moses dokončíme popis prakticky všech zbývajících funkcí určených jak pro práci s poli, tak i se slovníky. Obě struktury jsou přitom reprezentovány jediným typem – tabulkou. 1. Podpora funkcionálního programování v jazyku Lua s využitím knihovny Moses (dokončení)
Tvorba grafického uživatelského rozhraní v Pythonu s využitím knihovny PySimpleGUI
Zdroj: root.cz 26.12.2023 (00:00) it-pocitace
Pro tvorbu aplikací s grafickým uživatelským rozhraním v Pythonu máme na výběr množství knihoven a GUI toolkitů. Souběžně s vývojem toolkitů určených pro desktopy vznikají knihovny, zaměřené na rychlou tvorbu GUI.
Podpora funkcionálního programovaní v jazyku Lua s využitím knihovny Moses (pokračování)
Zdroj: root.cz 04.08.2020 (00:00) it-pocitace
[41 minut čtení] Ve druhém článku o knihovně Moses se budeme zabývat funkcemi, které jsou určeny pro zpracování tabulek. Oproti knihovně Lua Fun je nabídka operací implementovaná v knihovně Moses mnohem rozmanitější, proto si ukážeme i více příkladů. 1. Podpora funkcionálního programovaní v jazyku Lua s využitím knihovny Moses (pokračování)
PyScript: Python ve webovém prohlížeči (dokončení)
Zdroj: root.cz 27.09.2022 (00:00) it-pocitace
Nejprve dokončíme část věnovanou tvorbě grafů s využitím knihovny Matplotlib, pak si řekneme, jak do stránky vložit plnohodnotný REPL Pythonu a v závěru si ukážeme provázání mezi aktivními prvky webové stránky a skripty v Pythonu.
Tvorba aplikací a her s textovým uživatelským rozhraním s využitím knihovny Blessed
Lexikální a syntaktická analýza zdrojových kódů programovacího jazyka Python
Sledování správy paměti v Pythonu s využitím nástroje objgraph
Testování webových aplikací s REST API z Pythonu (3)
Testování nativních funkcí s využitím programovacího jazyka Python
Tvorba diagramů s architekturou systémů s využitím knihovny Diagrams
Transcrypt: technologie umožňující použití Pythonu v prohlížeči
Propojení Pythonu s nativními knihovnami s využitím balíčku cffi (3)
Tvorba grafického uživatelského rozhraní v Pythonu s využitím knihovny PySimpleGUI (4)
Podpora funkcionálního programování v Pythonu a knihovna functools
Tvorba GUI v Pythonu s využitím knihovny PySimpleGUI (2)
Interaktivní tvorba grafického uživatelského rozhraní nástrojem Pygubu
Analýza funkcí s využitím knihovny SymPy
Propojení Pythonu s nativními knihovnami s využitím balíčku cffi (2)
SymPy: knihovna pro symbolické výpočty zapsané přímo v Pythonu (2. část)
Tvorba interaktivních grafů pro webové stránky a aplikace s využitím knihovny Bokeh
Tvorba grafů v jazyce R s využitím knihovny ggplot2 (II)
Tvorba grafů v jazyce R s využitím knihovny ggplot2
Automatický refaktoring zdrojových kódů Pythonu s využitím nástroje Pyrefact
Tvorba grafů v Jupyter Notebooku s využitím knihovny Matplotlib
Souběžné a paralelně běžící úlohy naprogramované v Pythonu – závěrečné zhodnocení
Programová tvorba diagramů v jazyku Clojure s využitím knihovny Rhizome
Použití Pythonu pro tvorbu testů: použití třídy Mock z knihovny unittest.mock
Souběžné a paralelně běžící úlohy naprogramované v Pythonu – knihovna Trio
Knihovny Diagrams a go-diagrams určené pro tvorbu diagramů s architekturou systémů
Propojení Pythonu s nativními knihovnami s využitím balíčku ctypes
Souběžné a paralelně běžící úlohy naprogramované v Pythonu – Curio a Trio
Knihovna LibCST umožňující snadnou modifikaci zdrojových kódů Pythonu (2. část)
Knihovna LibCST umožňující snadnou modifikaci zdrojových kódů Pythonu
Zpracování n-rozměrných polí v jazyce Go s využitím knihovny narray
Pygame Zero: snadno použitelný nástroj určený pro výuku programování
Programování elektroniky: Vánoční stromeček s Wi-Fi a ovládáním přes web
Knihovna Pandas: spojování datových rámců s využitím append, concat, merge a join
Programování elektroniky: Nejmenší ze všech britských malin Raspberry Pi Pico