Manipulace s tenzory v knihovně PyTorch
Zdroj: root.cz 07.11.2024 (00:00) it, počítače
Vysvětlíme si, jak jsou tenzory uloženy v paměti počítače nebo TPU. Taktéž si ukážeme získání pohledu (view) na tenzor a následně si popíšeme i různé operace, které je možné s tenzory provádět jako s celkem. celý článek
Od projektu Scikit-learn ke knihovně PyTorch
Zdroj: root.cz 05.11.2024 (00:00) it-pocitace
Začneme se zabývat knihovnou PyTorch, která je poměrně intenzivně využívána v oblasti strojového učení (machine learning) a zejména pak hlubokého učení (deep learning).
Manipulace s veličinami a jednotkami v knihovně Astropy
Zdroj: root.cz 23.04.2024 (00:00) it-pocitace
Na předchozí dva články o manipulaci s veličinami a jednotkami dnes navážeme. Ukážeme si, jak je tato problematika řešena v rozsáhlé knihovně Astropy. Jde o sadu balíčků využitelných zejména v astronomii.
Práce s vektory, maticemi a n-dimenzionálními poli v knihovně SymPy
Zdroj: root.cz 21.06.2022 (00:00) it-pocitace
Dnes se budeme zabývat především zpracováním vektorů matic. Některé operace jsou podobné operacím dostupným v knihovně NumPy, další podobné vlastnosti můžeme najít například v knihovně SciPy (řídké matice).
Knihovna Polars: výkonnější alternativa ke knihovně Pandas (datové rámce)
Zdroj: root.cz 17.01.2023 (00:00) it-pocitace
Ve druhé části seriálu o knihovně Polars, jejímž cílem je být výkonnější alternativou ke známé knihovně Pandas, se budeme převážně zabývat operacemi, které je možné provádět s datovými rámci (data frames).
Kreslicí plátno v knihovně PySimpleGUI
Zdroj: root.cz 09.01.2024 (00:00) it-pocitace
Ve třetí části článku o knihovně PySimpleGUI se zaměříme na popis základních vlastností kreslicího plátna (canvasu), protože se jedná o v mnoha oblastech velmi užitečný nástroj.
Základy tvorby grafů v programovacím jazyku R: typy grafů v knihovně lattice
Zdroj: root.cz 06.10.2020 (00:00) it-pocitace
[29 minut čtení] Osmá část seriálu o jazyku R je věnována popisu některých typů grafů podporovaných v knihovně lattice, která rozšiřuje možnosti standardní knihovny. Lattice představuje zajímavou alternativu ke známější knihovně ggplot2. 1. Základy tvorby grafů v programovacím jazyku R: knihovna lattice
Podpora funkcionálního programovaní v jazyku Lua s využitím knihovny Moses (pokračování)
Zdroj: root.cz 04.08.2020 (00:00) it-pocitace
[41 minut čtení] Ve druhém článku o knihovně Moses se budeme zabývat funkcemi, které jsou určeny pro zpracování tabulek. Oproti knihovně Lua Fun je nabídka operací implementovaná v knihovně Moses mnohem rozmanitější, proto si ukážeme i více příkladů. 1. Podpora funkcionálního programovaní v jazyku Lua s využitím knihovny Moses (pokračování)
Postřehy z bezpečnosti: technika nám naslouchá
Zdroj: root.cz 09.01.2023 (00:00) it-pocitace
V aktuálním dílu Postřehů si připomeneme rizika zneužití techniky kolem nás k odposlechům, na útoky ve zdravotnictví, na problémy frameworku PyTorch, na překvapivý cíl phishingových útoků nebo pokutu pro společnost Meta.
Výstava v Městské knihovně v Praze ukazuje možnost, jak vnímat a chápat umění
Zdroj: ceskenoviny.cz 03.10.2023 (13:58) it-pocitace
Praha - Svůj pohled na výtvarné umění, jeho smysl a myšlení o něm představuje v nové výstavě v Městské knihovně v Praze filozof Miroslav Petříček. Pořádá ji Galerie hlavního města...
Pět let za manipulace tendrů na nemocnici Náchod
Zdroj: ceskenoviny.cz 23.07.2020 (10:07) it-pocitace
Hradec Králové - Krajský soud v Hradci Králové dnes potrestal bývalého vedoucího odboru investic Královéhradeckého kraje Emila Kmoníčka za manipulace dvou miliardových tendrů na přestavbu...
Žantovský oznámil, že v červnu končí v Knihovně Václava Havla
Manipulace se strukturovanými daty: úskalí naivních metod a jejich dopady
Vážné zranitelnosti v síťové knihovně Steamu ohrožovaly počítače statisíců hráčů
Pohodlná práce s formátem JSON v C++ díky knihovně nlohmann/json
Základy tvorby grafů v programovacím jazyku R: knihovna lattice (dokončení)
Plzeňský fotograf Chaloupka vystavuje své snímky ve studijní a vědecké knihovně
Skripty pro automatické ovládání aplikací s GUI postavené na knihovně PyAutoGUI
Soud dnes rozhodne v kauze údajné manipulace se zakázkou Lesní správy Lány
Pokročilý streaming založený na Apache Kafce, jazyku Clojure a knihovně Jackdaw
Pokročilý streaming založený na Apache Kafce, jazyku Clojure a knihovně Jackdaw (2. část)
Hry ve své Steam knihovně nevlastníte. Valve upřesnilo, že si kupujete jen licence
Postřehy z bezpečnosti: Gootkit je stále aktivní
Křížová validace modelů v knihovně scikit-learn
Muž v Nizozemsku vrátil knihu do knihovny po více než 39 letech
Knihovny s implementací generických datových typů pro programovací jazyk Go (2)
Postřehy z bezpečnosti: dvě díry ve videokonferenční aplikaci Zoom
Státní zavádění IPv6 a DNSSEC je nerovnoměrné. Podívejte se také na přednášky z Dne IPv6
Knihovny s implementací generických datových typů pro programovací jazyk Go (3)
Analýza funkcí s využitím knihovny SymPy
Recenze hry Metroid Prime Remastered. Legenda z GameCube, která dostala zaslouženou péči
Neuronové sítě v knihovně scikit-learn (2.část)
Neuronové sítě v knihovně scikit-learn: dokončení
Vývoj her a dem pro ZX Spectrum: vlastní vykreslovací subrutiny
Neuronové sítě v knihovně scikit-learn: vytvoření a učení malé sítě
Vybrali jsme nejlepší hry pro Nintendo Switch. Kromě Maria a Zeldy se najde řada dalších pecek
Užitečná novinka v Go 1.22: vylepšení směrování v knihovně net/http
Kauza sportovních dotací u soudu nezačala, nepřišla Kratochvílová
Využití Redisu z jazyka Clojure pomocí knihovny Carmine (dokončení)
Knihovna Polars: výkonnější alternativa ke knihovně Pandas
Podpora funkcionálního programování v Pythonu a knihovna functools (3. část)
Knihovna Bokeh: dokončení seriálu o vykreslování grafů
Knihovna Polars: výkonnější alternativa ke knihovně Pandas (líné vyhodnocování operací)