RECENZE: Jiří Zapletal je hvězdou pánské jízdy s pistolí v Klicperově divadle
Zdroj: idnes.cz 03.12.2022 (11:09) kultura
Na koho to slovo padne. Nová inscenace hry Gábora Görgeyho v hradeckém Klicperově divadle je sevřená komedie stojící na jednotě místa a času i divácky vděčné nepřetržité interakci mezi herci. Exceluje v ní Jiří Zapletal, jenž spojuje řemeslnou bravuru se samozřejmým komediantstvím. Pozorného diváka baví i ve chvílích, kdy jen mlčí a reaguje na ostatní. celý článek
RECENZE: Očarování a Bílý jelen v Klicperově divadle nemohou být odlišnější
Zdroj: idnes.cz 30.10.2022 (09:56) kultura
Hradecké Klicperovo divadlo má za sebou první dvě premiéry 138. sezony, Očarování podle Brocha a Zellerova Bílého jelena. Pokud mají něco společného, snad jediné: obě jsou bez přestávky.
RECENZE: Dokonalý svět se hroutí za terasou, tepe hořká britská komedie
Zdroj: idnes.cz 30.03.2022 (16:23) kultura
Česká premiéra britské hry Laury Wade Doma, jsem zlato! to neměla jednoduché. Když už za odklady v Klicperově divadle v Hradci Králové nestál covid-19, odehrála se v tísnivé době ruské agrese na Ukrajině, v níž se jizvy na apartní kůži západního dostatku mění v nepodstatné lapálie.
Hradecké Zbabělce zdobí Danny a živelná muzika, místy trpí doslovností
Zdroj: idnes.cz 01.01.2022 (07:46) kultura
Nová dramatizace prvotiny Josefa Škvoreckého v hradeckém Klicperově divadle je úctyhodná, už jen pro příslovečnou „práci jak na kostele“. Umělecký šéf Pavel Khek s dramaturgyní Lenkou Smrčkovou poslali ve Zbabělcích na jeviště téměř celý soubor a našli i ideálního Dannyho.
Jiří Suchý plánuje i další jubilea slavit na jevišti v divadle Semafor
Zdroj: ceskenoviny.cz 28.09.2021 (13:07) kultura
Praha - Své 90. narozeniny oslaví Jiří Suchý 1. října představením s názvem Znám ještě starší lidi ve svém domovském divadle Semafor. Program se jmenuje podobně jako před lety večer...
RECENZE: Režisér Ivan Trojan se má v Dejvickém divadle o co opřít
Zdroj: idnes.cz 17.09.2021 (10:53) kultura
Druhá režie Ivana Trojana v Dejvickém divadle nabízí vážné téma a překvapivě silný zážitek. Ani Vina? však nerezignuje na nadsázku a lehkost, které jsou pro tento soubor pověstné.
Tady Havel, slyšíte mě?: Recenze
Zdroj: moviezone.cz 10.04.2024 (19:00) kultura
Život Václava Havla se nesl ve znamení paradoxů. Narodil se do zámožné rodiny, měl, jak sám v dokumentu tvrdí, „panské“ dětství, ale sám se vždy cítil ze společenských rozdílů nesvůj. Jeho strýc byl prvorepublikovým filmovým magnátem, ale on se k filmu dostal až na sklonku života. Byl to člověk p...
RECENZE: New Kids On The Block zpívají snaživě, ale o ničem a pro nikoho
Zdroj: idnes.cz 22.05.2024 (08:00) kultura
Poslouchat v roce 2024 nové album kdysi chlapecké, dnes spíše pánské kapely New Kids On The Block je – jemně řečeno – úsměvně bizarní zážitek. Řečeno natvrdo, jde o naprostou ztrátu času.
Muži na vlastní nebezpečí? Lucie Bílá představila muzikál o Maminách
Zdroj: idnes.cz 22.09.2022 (12:27) kultura
Ač jej zdobí podtitul „Mužům vstup jen na vlastní nebezpečí“, zaujme prý nový muzikál Maminy i pánské obecenstvo. Novinku uvádějí v pražském Divadle Lucie Bílé, vedle majitelky scény se mohou diváci těšit na Ivu Pazderkovou, Kateřinu Pechovou či třeba Markétu Schimmerovou Procházkovou.
Inscenace Zpívat jako Gigli v Divadle Ungelt bude mít premiéru 16. října
Zdroj: ceskenoviny.cz 05.10.2021 (16:10) kultura
Praha - V inscenaci Zpívat jako Gigli autora Toma Murphyho se v režii Marka Němce v Divadle Ungelt představí Radek Holub, Jiří Hána a Monika Zoubková. Premiéra se uskuteční 16. října....
RECENZE: Jiří Hájíček napsal román, který je čtenáři cenným partnerem
Zdroj: idnes.cz 07.08.2020 (10:55) kultura
V krizích se lidé často vydávají na cestu zpět ke kořenům a spisovatelé tohoto motivu pravidelně s libostí využívají. Ve svém novém románu Plachetnice na vinětách se o něj opírá i Jiří Hájíček.
RECENZE: Hudební publicista Jiří Černý by si zasloužil hlubší dokument
RECENZE: Do Brna se vrátil fešák od kolotočů. Herectví vyvádí inscenaci z dobového obrázku
RECENZE: Kdo píše verše, má nějaký problém. Ať mluví Jiří Gruša
RECENZE: Mladistvý Banger. zprvu jiskří, jenže pak začne kázat
„Akrobacie? Zlámal bych si kosti.“ Přesto bude Jiří Korn hvězdou Nebes
Pro expremiéra Nečase jsem měl velké pochopení, říká Jiří Vyorálek
RECENZE: Tak tiše až... O zneužití dívky hrají, zpívají i tančí
RECENZE: Jiří Dvořák si v Indii kupuje košile. Hezké osvěžení cestopisu
Zemřel herec Jiří Plachý mladší. Jeho hlasem mluvil Jean Reno i Spock
RECENZE: Tyrana Richarda oděli v Dejvickém divadle do šípů, hadrů a peří
Vznikl Spirituál kvartet. Navazuje na předchůdce, poprvé vystoupí v březnu
RECENZE: Ty ještě žiješ? I přestěhovaný Večírek stojí na konverzaci
RECENZE: Byl Hácha, Hitlerův brácha, horší než Dubček? ptá se kabaret
RECENZE: Nejen atentát na Heydricha. Jde o poctu 294 statečným v pozadí
RECENZE: Ani romantická, ani syrová. Carmen v Národním je pouze laciná
RECENZE: Brodská a Smutná se v Ungeltu střetly jako manželka s milenkou
Žalovat Kazmu nehodlám, říká Jiří Bartoška. Na jeho film ale jít neplánuje
RECENZE: Hamletem ve sterilním studiu zmítá šílenství i současnost
RECENZE: Hlučné Zvíře se v prince nepromění. Hlavně neví, pro koho hraje
RECENZE: Kdo je vinen za osud prostitutky? Přízračné Vzkříšení se povedlo
RECENZE: Miroslav Hanuš rozpitval Stalina, aby Putin viděl, co ho čeká
RECENZE: Smrtelné hříchy v Národním divadle jsou spíš otravné
RECENZE: Žádná pieta. Ze špíny argentinské ulice tančí do předpeklí a zpět
RECENZE: Fáberová, Dítě, Liška i Revírník. Krobot a Šoposká diváka znejistí
RECENZE: Sekal na Vinohradech se vydařil, i přes slabé statkáře
RECENZE: Máslo, mléko a zachránit svět. Návrat Maxima Gorkého se vydařil
RECENZE: Teď jsi to řekl jako Míra Hanuš! Krizový štáb zasedá v baru
RECENZE: Zaučila mě prostitutka za 70 korun. Goldflam nejen o divadle
RECENZE: Eskamotér vstoupil dvakrát do téže řeky. Jiří Kratochvíl se jen tak neokouká
Padevět přes telemost, Toman v divadle. Češi četli na literárním festivalu v Lipsku
RECENZE: Deset promluv nejen o sexu. Působivý Rej zůstává zbytečně chladný
RECENZE: Drásavou inscenaci o znásilnění by měl vidět každý (většinou muž)